System CRM

Nasza firma opiera się w swojej pracy przede wszystkim na konstruowaniu, pisaniu i tworzeniu specjalistycznych oprogramowań biznesowych dostosowanych do potrzeb wszelkiego rodzaju podmiotów gospodarczych. Wśród bardzo chętnie wybieranych przez naszych usługobiorców rozwiązań naszego autorstwa okazują się oprogramowania CRM. Są to specjalistyczne formy projektów biznesowych, jakie mają na celu kształtowanie jak najbardziej pozytywnych relacji na linii dana firma oraz konsument, korzystający z jej oferty. Celem istnienia programu CRM ma być nic innego jak zapewnienie takich kontaktów z klientem, aby wyrobić w nim lojalność a co za tym idzie maksymalnie jak to możliwe zachować go przy sobie i nie pozwolić mu odjeść do innej, konkurencyjnej firmy proponującej takie same produkty czy usługi co my i to może niekiedy nawet w dużo tańszych wariantach czy korzystniejszych.

Jest to nic innego zatem jak wirtualne, internetowe i informatyczne pod względem zastosowanych narzędzi kreowanie swojej marki, tworzenie wizerunku firmy i jej promocja wśród potencjalnej grupy targetowej. Ogólnie założeniem sensowności korzystania z tego typu oprogramowania biznesowego jest przeświadczenie o tym, że lepszym wariantem jest posiadanie klienta jednego, stałego niż przykładowo paru doraźnych, przypadkowych oraz chwilowych. Korzyści w tym przypadku są przecież znacznie wyższe, a także my jako firma mamy sto procent pewności, że konsument już przez jakiś czas korzystający z naszych usług i konsument przede wszystkim zadowolony z jakości i typu naszej oferty, na pewno przy nas zostanie, co przekłada się jednoznacznie na pewność zysku.

Warto też wiedzieć, że jest to zatem sposób na koncentrowanie się na kliencie, ale w celu zwiększenia jego lojalności względem prowadzonej przez nas firmy. Jest to bardzo istotne, bowiem we współczesnym świecie, w zasadzie w każdej jednej branży, jaka obecnie występuje na rynku produktowo-usługowym, konkurencja jest ogromna. Powstaje cała masa świetnie prosperujących firm które mają ciekawe, kreatywne podejście do klienta, które walczą o klienta, a które przy okazji są dla nas działających w tejże samej materii czystą konkurencją. Dlatego też zastosowanie wysokiej jakości oprogramowań takich jak CRM chociażby jest wyjątkowo istotne. Jak wskazują dane statystyczne, poprzez CRM da się tez w znaczącym stopniu zaoszczędzić koszty sprzedażowe, ponieważ firma tworzy sobie bazę danych kluczowych, nadrzędnych i co bardzo istotne – stałych klientów a także ma pewność ich lojalności, zatem nie trzeba wykładać aż tak dużej kasy na promocję zewnętrzną, na marketing, nie ma aż tak dużych wydatków na sprzedaż itd.

Jest tu częstokroć notowany spadek wyżej wspomnianych wydatków o nawet jakieś osiemdziesiąt czy też dziewięćdziesiąt nawet procent. Warto tez te środki pieniężne zaoszczędzone w dużym stopniu przez CRM jakoś przeznaczyć chociażby w niewielkim zakresie na dowartościowanie klienta i docenienie go oraz pokazanie mu swego rodzaju „wdzięczności” i podziękowania za pozostanie przy nas i nie odejście do konkurencji. Ogólnie rzecz biorąc charakteryzowany tu rodzaj oprogramowania biznesowego cechuje się dwoma kluczowymi poziomami takimi jak poziom operacyjny oraz poziom strategiczny,. W pierwszym przypadku chodzi o to, aby jak najbardziej zwiększyć i poprawić efektywność działania sprzedawców, co ma na celu podniesienie skuteczności kampanii reklamowych oraz poprawę promocji.

Ograniczona jest w ten sposób działalność, jaka jest masowo prowadzona, dość kosztowna, ale która nie daje żadnych pozytywnych dla placówki firmowej efektów. Z kolei, gdy mowa o płaszczyźnie strategicznej, to chodzi tu o jak najlepszy wizerunek firmy na tle innych podmiotów i jak największe zainteresowanie klientów i zadowolenie, co bardzo ważne. Celem ma być w tym kontekście podniesienie poziomu satysfakcji konsumenckiej oraz zmniejszenie ilości skarg czy też zażaleń, zwrotów, reklamacji.