Korzyści CRM
Jeżeli posiadasz system CRM, który ma stymulować pracę Twojej firmy, bez wątpienia możesz zyskać wiele. Wśród podstawowych zalet przypisywanych temu rodzajowi oprogramowania specjalistycznego biznesowego wyróżnia się między innymi zwiększenie sprzedaży, stworzenie stałych baz danych klientów lojalnych, którzy są chętni korzystać z oferowanych przez nas dóbr, produktów czy też usług. Plusem jest też zredukowanie w znaczącym stopniu czasu, jaki do tej pory zatrudnieni w naszej firmie sprzedawcy czy handlowcy marnowali na administracyjne czynności, czyli w skrócie mówiąc na tak zwaną papierkową robotę. Ponadto jest to szansa na znaczące poprawienie skuteczności działań o charakterze pro-sprzedażowym bez jednoczesnej potrzeby mocnego inwestowania w dziedzinę promocji czy PR. Marketingowe, nieprzynoszące zbyt wielkich korzyści czynności zwyczajnie można ograniczyć, a nawet zupełnie z nich zrezygnować, inwestując w stałego klienta a nie mając na celu dążenie do pozyskania nowych za wszelką cenę.
Mniejsze w przypadku posiadania programu CRM są na pewno również koszty zmienne a także wydatki czynione na rzecz rekrutowania pracowników mających zajmować się pracami administracyjnymi, które teraz może za nich wykonać właśnie owe specjalistyczne oprogramowanie. Jeszcze jedna kwestia to to, że pracownicy na etapach awansów czy przekwalifikowania się z jednego działu do drugiego potrzebowaliby w naturalnych warunkach w firmie pozbawionego tego typu charakteryzowanego oprogramowania specjalistycznych warsztatów, szkoleń, trainingów czy kursów.
W przypadku CRMu nie jest to w ogóle potrzebne, wręcz zbyteczne, bo nie ma potrzeby przebranżowienia pracowników i ich szkolenia. Wszystko co wchodzi w zakres robót administracyjnych w szerokim tego kontekście to właśnie zakres działania systemu CRM.